Expoziţia de final de an şcolar a Clasei de arte plastice adulţi a Cercului Militar Naţional

0 0
Expoziţia de final de an şcolar a Clasei de arte plastice adulţi a Cercului Militar Naţional, profesor Violeta ANTONOVICI. Expoziţia este deschisă  în perioada 26 mai – 8 iunie 2014.

Vernisaj: marţi, 27 mai 2014, ora 18.00.

Iniţieri estetice – cronică realizată de Octavian MIHALCEA

Între 26 mai - 8 iunie 2014, în perimetrul Cercului Militar Naţional, la Sala Rondă şi la Sala Foaier, suntem invitaţi la două foarte interesante evenimente: expoziţia marcând finalul anului şcolar a Clasei de arte plastice – copii, respectiv expoziţia finalului de an şcolar a Clasei de arte plastice – adulţi, sub avizata îndrumare a profesoarelor Veronica Emanoil şi Violeta Antonovici. La primul eveniment, impresionează ingeniozitatea paşilor, totuşi sfielnici, pe care cei mici îi fac în zona artelor plastice, cu marea dorinţă de a descoperi lucruri noi. Este inegalabilă acestă perioadă a iniţierii, atunci când receptivitatea trebuie să fie maximă, pentru asimilarea elementelor de bază. Tablourile expuse stau sub semnul purităţii, subiectele alese oglindind universul foarte special propriu acestei vârste fragede. Copiii abordează o gamă extinsă de subiecte: problematica religioasă (aşa cum este ea percepută juvenil), temele geometrizante, lumea fantastică a basmelor sau peisajele, mereu atractive. A doua expoziţie, cuprinzînd lucrările adulţilor ce urmează cursurile de arte plastice organizate la Cercul Militar Naţional, evidenţiază aceeaşi dorinţă de cunoaştere a fascinantului univers pictural, de data aceasta cu mijloacele caracteristice maturităţii. Sunt abordate şi zone abstracte, acolo unde expansiunea imaginaţiei se poate manifesta plenar. Simbolurile, mereu misterioase, dau o notă aparte acestor exteriorizări plastice.

Ambele expoziţii invită la meditaţie, ieşind în evidenţă diversitatea, atât din punct de vedere al exprimării tehnice, cât şi din perspectiva temelor alese, ceea ce ne conduce la ideea unei continue efervescenţe întru frumos.

Distribuie
  • Twitter
  • Facebook